+36-1/445-4929, +36-30/609-6535 coolchef@coolchef.hu

Aki  figyel a részletekre!

Az a vendéglátóipari egység tervezés előtt, elvégez egy alapos versenytárs elemzést és tudja, hogy a részletek képezik a siker elemeit.

Aki  figyel a részletekre!

Az a vendéglátóipari egység tervezés előtt, elvégez egy alapos versenytárs elemzést és tudja, hogy a részletek képezik a siker elemeit.

A menedzsment.

Milyen a vendégkör, és milyen eszközökkel vonnzák be Őket.

A konyha.

Az  étel minőség, íz, vállaszték, tálalás design, adag.

Az étterem.

Fő étkezések ideje, szinvonala, árképzés, asztalforgás.

eTervezés

Ezek után mielőtt még étterem kialakítás elkezdődne!

Z

Megfelelő hely kiválasztása, parkolási lehetőséggel.

Az étterem kalakítás és elhelyezkedés ugyan olyan fontos lépés a siker felé, mint a nagyszerű ételek és italok  felszolgálása.

Z

Társas és bérház esetén közösképviselő felkeresése.

Ház szabályok egyeztetése, osztatlan közös tulajdon használata, pl. konyha szellőzés elvezetése stb..

Z

Infrasttruktúra.

Az adott áram, gáz, víz, szenyvíz, működéséhez szükséges eszközállomány megfelel az elvárt étterm kialakítás tervezett kapacitás feltételeinek.

Z

Illetékes önkormányzat felkeresése.

Épület átminősítésének megkezdése, amennyiben nem ilyen jellegű vállalkozás működött az épületben előtte.

Z

Üzleti terv.

Az üzleti terv SWOT, célpiac, pénzügyi, versenyképességi elemzés, ismerteti a vállalkozás céljait,  az  eléréséhez szükséges lépéseket és eszközöket.

eTervezés

Ezek után mielőtt még étterem kialakítás elkezdődne!

Z

Megfelelő hely kiválasztása, parkolási lehetőséggel.

Az étterem kalakítás és elhelyezkedés ugyan olyan fontos lépés a siker felé, mint a nagyszerű ételek és italok  felszolgálása.

Z

Társas és bérház esetén közösképviselő felkeresése.

Ház szabályok egyeztetése, osztatlan közös tulajdon használata, pl. konyha szellőzés elvezetése stb..

Z

Infrasttruktúra.

Az adott áram, gáz, víz, szenyvíz, működéséhez szükséges eszközállomány megfelel az elvárt étterm kialakítás tervezett kapacitás feltételeinek.

Z

Illetékes önkormányzat felkeresése.

Épület átminősítésének megkezdése, amennyiben nem ilyen jellegű vállalkozás működött az épületben előtte.

Z

Üzleti terv.

Az üzleti terv SWOT, célpiac, pénzügyi, versenyképességi elemzés, ismerteti a vállalkozás céljait,  az  eléréséhez szükséges lépéseket és eszközöket.

1. A szín  pszichológiai hozzáállást okoz ránknézve, ezt általában nem is vesszük észre.

A pszichológusok már régóta tudják, hogy a szín fontos hatással van az agyunkra. A szín és a meggyőzés kapcsolata érdekes témát jelent. Ez is a marketing ellentmondásos aspektusa. A színek más érzetet közvetítenek agyunkban, testünkre is hatással vannak.

Az ételek és italok területén a piros a király. Nézze meg a McDonald’s-t. Vegye figyelembe logóját, dekorációját és az egyenruhát. A piros a domináns szín. Tudományosan bebizonyosodott, hogy a vörös bor felviszi az étvágyunkat. A kék viszont lassítja az anyagcserét. Nyilvánvaló, hogy a szín fontos tényező, amelyet figyelembe kell venni, amikor az étterem tervezés alkalmával színsémákat választja.

Noha jó ötlettel, imiddzsel rendelkezik, és helyesen célozza meg az éttermi terv elkészítését, ne felejtse el, hogy fontos a megfelelő színek kiválasztása a létesítmény számára, és ez étteremi kialakítás alkalmával milyen pszichológiai hatást gyakorol a vendégeire.

1. A szín  pszichológiai hozzáállást okoz ránknézve, ezt általában nem is vesszük észre.

A pszichológusok már régóta tudják, hogy a szín fontos hatással van az agyunkra. A szín és a meggyőzés kapcsolata érdekes témát jelent. Ez is a marketing ellentmondásos aspektusa. A színek más érzetet közvetítenek agyunkban, testünkre is hatással vannak.

Az ételek és italok területén a piros a király. Nézze meg a McDonald’s-t. Vegye figyelembe logóját, dekorációját és az egyenruhát. A piros a domináns szín. Tudományosan bebizonyosodott, hogy a vörös bor felviszi az étvágyunkat. A kék viszont lassítja az anyagcserét. Nyilvánvaló, hogy a szín fontos tényező, amelyet figyelembe kell venni, amikor az étterem tervezés alkalmával színsémákat választja.

Noha jó ötlettel, imiddzsel rendelkezik, és helyesen célozza meg az éttermi terv elkészítését, ne felejtse el, hogy fontos a megfelelő színek kiválasztása a létesítmény számára, és ez étteremi kialakítás alkalmával milyen pszichológiai hatást gyakorol a vendégeire.

2. Dekoráció: gondolná, hogy költséghatékonyan is  létre lehet hozni! 

Dekoráció tényező fontos egy vendéglátó egység tervezés jó működéséhez, hogy az Ön éttermét választják szívesen a vendégek. Ez épp olyan fontos, hogy kellemesen és jól érezzék magukat a finom, ételek és a kifogástalan kiszolgálás mellett fogyasztói.

Nagy hangsúlyt kell fektetni a belső enteriőr kialakítására, mivel óriási a verseny a vendégekért. Az étterem egyediségét, virág és növény dekorációkkal kihangsúlyozhatjuk a kulináris élményeket így még kellemesebbé és felejthetetlenebbé tehetjük.

Vendégeik számára ihletet adva arra, hogy életük minden jelentős pillanatát Önöknél ünnepeljék. Ezzel arra inspiráljuk őket, hogy megszeressék éttermünket és másoknak is bizalommal ajánlják.

 

2. Dekoráció: gondolná, hogy költséghatékonyan is  létre lehet hozni! 

Dekoráció tényező fontos egy vendéglátó egység tervezés jó működéséhez, hogy az Ön éttermét választják szívesen a vendégek. Ez épp olyan fontos, hogy kellemesen és jól érezzék magukat a finom, ételek és a kifogástalan kiszolgálás mellett fogyasztói.

Nagy hangsúlyt kell fektetni a belső enteriőr kialakítására, mivel óriási a verseny a vendégekért. Az étterem egyediségét, virág és növény dekorációkkal kihangsúlyozhatjuk a kulináris élményeket így még kellemesebbé és felejthetetlenebbé tehetjük.

Vendégeik számára ihletet adva arra, hogy életük minden jelentős pillanatát Önöknél ünnepeljék. Ezzel arra inspiráljuk őket, hogy megszeressék éttermünket és másoknak is bizalommal ajánlják.

 

3. A világítás sokkal fontosabb tényező, mint azt sokan gondolják.

Egy vendéglátóipari egység tervezés során, ez még fontosabbá válik. A megfelelő világítás javíthatja a vendég általános étkezési élményét a berendezések hangulatát, és nem utolsó sorban palástolhatja az esetleges hibákat.

A fentiek mellett a megvilágítás az első dolog, amely vonzza az étterem előtt elhaladó vendégeket. A ragyogó világítás meleg barátságos megjelenésével becsalogatja a járókelőket. Amint átlépik a küszöböt, a belső világítás tovább fokozza a vizuális élményt és a fogyasztani vágyó ingert is.

A megfelelő megvilágítás nem csak a hely stílusát befolyásolja, hanem döntő fontosságú a légkör megteremtésében.

A meleg fény, szemben a hideg világítással, meleget hoz a helyére. Az asztalokon helyesen elhelyezett lámpák ösztönzik az vendégek közötti jó hangulatú beszélgetést. A hideg lámpák azonban növelik a hangját! Soha ne felejtsük el: a sikeres étterem belsőépítészetének kialakítása nagyban függ a megvilágítástól.

 

3. A világítás sokkal fontosabb tényező, mint azt sokan gondolják.

Egy vendéglátóipari egység tervezés során, ez még fontosabbá válik. A megfelelő világítás javíthatja a vendég általános étkezési élményét a berendezések hangulatát, és nem utolsó sorban palástolhatja az esetleges hibákat.

A fentiek mellett a megvilágítás az első dolog, amely vonzza az étterem előtt elhaladó vendégeket. A ragyogó világítás meleg barátságos megjelenésével becsalogatja a járókelőket. Amint átlépik a küszöböt, a belső világítás tovább fokozza a vizuális élményt és a fogyasztani vágyó ingert is.

A megfelelő megvilágítás nem csak a hely stílusát befolyásolja, hanem döntő fontosságú a légkör megteremtésében.

A meleg fény, szemben a hideg világítással, meleget hoz a helyére. Az asztalokon helyesen elhelyezett lámpák ösztönzik az vendégek közötti jó hangulatú beszélgetést. A hideg lámpák azonban növelik a hangját! Soha ne felejtsük el: a sikeres étterem belsőépítészetének kialakítása nagyban függ a megvilágítástól.

 

4. A zene fontos és jelentős hatással van az étterem vendégeire. 

Számos tanulmány kimutatta, hogy a háttérzene nem csak boldogabbá teszi az személyzetet, hanem javítja a létesítmény imázsát és serkenti az vendégek étvágyát.

A rockzene hajlamos növeli az étvágyat, és gyorsabb rágáshoz késztet bennünket.

A klasszikus zene azt mondja a gyomornak, hogy vágyjon finom finomított ételekre.

A zsúfolt pizzériákban a populáris zene valójában növeli a megrendeléseket és elősegíti az asztalok gyorsabb ürítését.

A felső kategóriás éttermekben a lágy szimfonikus zene remekül ösztönözheti az igazi séf által készített kifinomult ételeket.

Mivel a zene és az étel között határozott kapcsolat van, ezért érdemes ezeknek egy tanulmányozott kombinációt létrehozni, hogy stimulálják az érzékeinket a fogyasztótereinkben.

4. A zene fontos és jelentős hatással van az étterem vendégeire. 

Számos tanulmány kimutatta, hogy a háttérzene nem csak boldogabbá teszi az személyzetet, hanem javítja a létesítmény imázsát és serkenti az vendégek étvágyát.

A rockzene hajlamos növeli az étvágyat, és gyorsabb rágáshoz késztet bennünket.

A klasszikus zene azt mondja a gyomornak, hogy vágyjon finom finomított ételekre.

A zsúfolt pizzériákban a populáris zene valójában növeli a megrendeléseket és elősegíti az asztalok gyorsabb ürítését.

A felső kategóriás éttermekben a lágy szimfonikus zene remekül ösztönözheti az igazi séf által készített kifinomult ételeket.

Mivel a zene és az étel között határozott kapcsolat van, ezért érdemes ezeknek egy tanulmányozott kombinációt létrehozni, hogy stimulálják az érzékeinket a fogyasztótereinkben.

5. Az illatok ereje elképesztő..

A szaglásunkat  egyéni emlékezet jellemezi. A megfelelő illatok visszaadják a múlt tapasztalatainak kedves emlékeit, és mindenki étvágyát kiválthatja.

A szaglásunk sokkal erősebb, mint sokan gondolnák azt. Az átlagos ember  képes mintegy 10 000 különféle szagot felismerni és kategorizálni. Gyakran tudat alatt nem tudunk róla, de valami helyről valami vonzó számunkra … vagy éppen ellenkezőleg is igaz lehet.

Az ételek és italok marketingtervének kulcsfontosságú eleme az illatérzék figyelembevétele.

Például, ha levendula parfüm aromát helyezünk el zárt térben, ez nyugtató hatású és ellazítja az embert, valamint fokozza az érzékiséget.

 

5. Az illatok ereje elképesztő.

A szaglásunkat  egyéni emlékezet jellemezi. A megfelelő illatok visszaadják a múlt tapasztalatainak kedves emlékeit, és mindenki étvágyát kiválthatja.

A szaglásunk sokkal erősebb, mint sokan gondolnák azt. Az átlagos ember  képes mintegy 10 000 különféle szagot felismerni és kategorizálni. Gyakran tudat alatt nem tudunk róla, de valami helyről valami vonzó számunkra … vagy éppen ellenkezőleg is igaz lehet.

Az ételek és italok marketingtervének kulcsfontosságú eleme az illatérzék figyelembevétele.

Például, ha levendula parfüm aromát helyezünk el zárt térben, ez nyugtató hatású és ellazítja az embert, valamint fokozza az érzékiséget.

 

6. Az étterem mellékhelyisége. 

Soha ne felejük a mellékhelyiségek tisztasága, kinézete épp olyan fontos kellék mint a design!

A vendégek többsége az illemhelyre megy étkezés előtt, ha másért is nem, de kezet mosni.

A mondás szerint: ” amilyen a mosdó, olyan a törölköző!” Gondoljunk bele, ez valójában tükrözi az éttermünk tisztaságát.

Higiénia szempontból fenntarott a kellemes, tiszta mellékhelység, sok papírtörlővel és teli szappan adagolóval, ez ma már stratégiailag is létfontosságú.

Ha egy vendég úgy találja, hogy a szappan adagolója üres, vagy ha a papírtörlő-adagoló üres, akkor nagy eséllyel újabb vendég elvesztése felé tart az étterem.

6. Az étterem mellékhelyisége.

Soha ne felejük a mellékhelyiségek tisztasága, kinézete épp olyan fontos kellék mint a design!

A vendégek többsége az illemhelyre megy étkezés előtt, ha másért is nem, de kezet mosni.

A mondás szerint: ” amilyen a mosdó, olyan a törölköző!” Gondoljunk bele, ez valójában tükrözi az éttermünk tisztaságát.

Higiénia szempontból fenntarott a kellemes, tiszta mellékhelység, sok papírtörlővel és teli szappan adagolóval, ez ma már stratégiailag is létfontosságú.

Ha egy vendég úgy találja, hogy a szappan adagolója üres, vagy ha a papírtörlő-adagoló üres, akkor nagy eséllyel újabb vendég elvesztése felé tart az étterem.

7. Elrendezés, tervező asztal.

Általánosságban elmondható, hogy az étterem terv kialakításakor egy olyan helyet hoznak létre, ahol álmaikat és igényeiket teljesítik.

Létre kell hoznia egy helyet, amely összpontosít az eladni kívánt termékre vagy szolgáltatásra, valamint a vendég és a vendéglátó kapcsolatára.

A cél az, hogy kihasználják a vizuális értékesítés által kínált összes lehetőséget az áruk passzív eladásának proaktív helyettesítésével.

Ehhez meg kell terveznie az étterem elrendezést, létrehozva egy vizuális utat az ügyfelek számára, és meg kell próbálnia rávenni őket, hogy végig menjenek rajta.

Ezt csinálja az úgynevezett „Visual Merchandising”; a helyet megfelelő módon használja fel a termékek és szolgáltatások értékének növelésére a jövedelmezőség maximalizálása érdekében.

Ezek a „virtuális” pontok az étterem azon területei, amelyeket a vendégek átlagosan jobban megfigyelnek. Természetesen attól függnek, hogy a tereket hogyan alakították ki, ahova asztalokat, székeket és minden más vendéglátóipari berendezések elhelyezésével kitkarnak.

Nyilvánvalónak tűnik, hogy ha vendég látóterébe elhelyezzünk, bizonyos terméket – például édességet és borkínálatot,  akkor valószínűleg nagyobb lesz ezeknek, a termékek vásárlásának valószínűsége mint, ha nem kerülnének a vendégek látóterébe.

7. Elrendezés, tervező asztal.

Általánosságban elmondható, hogy az étterem terv kialakításakor egy olyan helyet hoznak létre, ahol álmaikat és igényeiket teljesítik.

Létre kell hoznia egy helyet, amely összpontosít az eladni kívánt termékre vagy szolgáltatásra, valamint a vendég és a vendéglátó kapcsolatára.

A cél az, hogy kihasználják a vizuális értékesítés által kínált összes lehetőséget az áruk passzív eladásának proaktív helyettesítésével.

Ehhez meg kell terveznie az étterem elrendezést, létrehozva egy vizuális utat az ügyfelek számára, és meg kell próbálnia rávenni őket, hogy végig menjenek rajta.

Ezt csinálja az úgynevezett „Visual Merchandising”; a helyet megfelelő módon használja fel a termékek és szolgáltatások értékének növelésére a jövedelmezőség maximalizálása érdekében.

Ezek a „virtuális” pontok az étterem azon területei, amelyeket a vendégek átlagosan jobban megfigyelnek. Természetesen attól függnek, hogy a tereket hogyan alakították ki, ahova asztalokat, székeket és minden más vendéglátóipari berendezések elhelyezésével kitkarnak.

Nyilvánvalónak tűnik, hogy ha vendég látóterébe elhelyezzünk, bizonyos terméket – például édességet és borkínálatot,  akkor valószínűleg nagyobb lesz ezeknek, a termékek vásárlásának valószínűsége mint, ha nem kerülnének a vendégek látóterébe.

8. Az étterem üllőhelyek száma. 

Az étterem kialakítás során tartalmazni kell egy egyensúlyt a barátságos légkör megteremtése és az Ön által ajánlott ülőhelyek száma között.

Ha szeretne elegendő kényelmesen ülő vendéget fogadni, hogy profitot termeljen. Azt szeretné, hogy a vendégek jól érezzék magukat, minél kifinomultabb és  ínyenc orientált helye legyen, annál nagyobb távolságot kell tartania az asztalok között.

Általánosságban elmondható, hogy ez az amit nagyon figyelembe kell vennie.

8. Az étterem üllőhelyek száma. 

Az étterem kialakítás során tartalmazni kell egy egyensúlyt a barátságos légkör megteremtése és az Ön által ajánlott ülőhelyek száma között.

Ha szeretne elegendő kényelmesen ülő vendéget fogadni, hogy profitot termeljen. Azt szeretné, hogy a vendégek jól érezzék magukat, minél kifinomultabb és  ínyenc orientált helye legyen, annál nagyobb távolságot kell tartania az asztalok között.

Általánosságban elmondható, hogy ez az amit nagyon figyelembe kell vennie.

9. Klíma és étterem konyhai szellőzés.

Noha ez az egyik legdrágább berendezés, amelyet minden étterem igényel, egyben ez az egyik legfontosabb is. Ahhoz, hogy egy étterem vonzza a vendégeket, és visszajárjanak hozzánk, őket kényelmes légkörben kell fogadni.

A konyha sok füstöt és szagot áraszt ki fontos, hogy kiépítsünk egy olyan nagykonyhai szellőző rendszert,  amely garantálja a megfelelő szellőzést a konyhai dolgozok részére, és biztosítja a vendégtér szagmentes légkörét.

Az éttermi terv kialakítás során, vegyük figyelembe, hogy a légkondicionálás nélkülözhetetlen a jó légkört biztosító étterem kialakításához.

Semmi sem fordíthatja vissza gyorsabban a vendéget, mint egy étterem, ahol nincs megfelelő légkondicionálás, szagmetesítés különösen a nyári hónapokban.

Soha ne felejtse el, hogy a rossz szellőzés és légkondicionálás miatt, vendégei elpártolnak.

9. Klíma és étterem konyhai szellőzés.

 

Noha ez az egyik legdrágább berendezés, amelyet minden étterem igényel, egyben ez az egyik legfontosabb is. Ahhoz, hogy egy étterem vonzza a vendégeket, és visszajárjanak hozzánk, őket kényelmes légkörben kell fogadni.

A konyha sok füstöt és szagot áraszt ki fontos, hogy kiépítsünk egy olyan nagykonyhai szellőző rendszert,  amely garantálja a megfelelő szellőzést a konyhai dolgozok részére, és biztosítja a vendégtér szagmentes légkörét.

Az éttermi terv kialakítás során, vegyük figyelembe, hogy a légkondicionálás nélkülözhetetlen a jó légkört biztosító étterem kialakításához.

Semmi sem fordíthatja vissza gyorsabban a vendéget, mint egy étterem, ahol nincs megfelelő légkondicionálás, szagmetesítés különösen a nyári hónapokban.

Soha ne felejtse el, hogy a rossz szellőzés és légkondicionálás miatt, vendégei elpártolnak.

10. Éttermi konyhatervezés. 

Természetesen az új étterem kialakításához valószínűleg a legnagyobb befektetést a konyhatechnológiai berendezések költsége teszi ki.

A konyhák terjedelmes, professzionális konyhatechnológiai berendezés kiválasztást igényelnek, amelyek késleltethetik az étterem kialakítás  menetrendjét.

A konyhatechnológiai elrendezés kialakításának lehetővé kell tennie, hogy a kiszolgálásra kész ételek zökkenőmentesen áramolhassanak a konyhából az étterembe.

Gyakran látni új éttermeket egy nagyszerű helyen, de  hamarosan felismerhető konyhájuk túlságosan kicsi ahhoz, hogy a vendégek gyors és megfelelő kiszolgálását lehetővé tegyék.

Ha nem átgondoltan lett kialakítva a megfelelő étterem konyhaterv elrendezése, az lelassítja a működést és ezzel forgalmat, vendéget veszít az étterem.

Összegezve, ezek a legfontosabb szempontok egyike az étterem elrendezésének megtervezésekor.

10. Éttermi konyhatervezés.

Természetesen az új étterem kialakításához valószínűleg a legnagyobb befektetést a konyhatechnológiai berendezések költsége teszi ki.

A konyhák terjedelmes, professzionális konyhatechnológiai berendezés kiválasztást igényelnek, amelyek késleltethetik az étterem kialakítás  menetrendjét.

A konyhatechnológiai elrendezés kialakításának lehetővé kell tennie, hogy a kiszolgálásra kész ételek zökkenőmentesen áramolhassanak a konyhából az étterembe.

Gyakran látni új éttermeket egy nagyszerű helyen, de  hamarosan felismerhető konyhájuk túlságosan kicsi ahhoz, hogy a vendégek gyors és megfelelő kiszolgálását lehetővé tegyék.

Ha nem átgondoltan lett kialakítva a megfelelő étterem konyhaterv elrendezése, az lelassítja a működést és ezzel forgalmat, vendéget veszít az étterem.

Összegezve, ezek a legfontosabb szempontok egyike az étterem elrendezésének megtervezésekor.

Az étterem belsőterének dekorálása nem csupán a jó ízlés és az építészet ismeretéről, hanem a marketingről is szól.

Ez azt jelenti, hogy a helyet arra használja, hogy reklámozza éttermét és többet értékesítsen.

Az élelmiszer- és italszakértők beszélnek az étterem-koncepció kidolgozásáról, ez határozottan aggodalomra ad okot az étteremtulajdonosok és vezetők számára.

Még akkor is, ha a legjobb ételeket kínálja a földön, ha étterme belsőépítészete nem gazdagítja a vendégek étkezési élményét, akkor valószínűleg nem térnek vissza, vagy nem ajánlják a létesítményt barátainak és családtagjainak.

Feljebb amit olvasott látja, számos tényező hozzájárul az üzleti növekedéshez, remélem, hogy gondol arra a néhány olyan szempontra, amelyeket a vezetők és a vállalkozók egyaránt gyakran figyelmen kívül hagynak.

Kritikus tényezőkről beszélek, amelyek segítenek pénzt megtakarítani, növelni a bevételeket és tartani a vendégeket még több visszatérés érdekében.

Az ételek és italok terén már régóta ismert, hogy a hangulat, a légkör, röviden az étterme architektúrája megkülönböztetheti a rendkívül jövedelmező vállalkozást és az egyszerűen működő vállalkozást.

Vagy ami még rosszabb, a kudarc és a bezárás.

CoolChef Team.

Honlapunk használatával Ön elfogadja a sütik használatát.X